Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Crusader Kings II

2 plaatsers

:: Skaia :: Game Grub

Ga naar beneden

Crusader Kings II Empty Crusader Kings II

Bericht  Atrevir wo jul 04, 2012 7:33 am

Crusader Kings II Crusader-Kings-2
Crusader Kings 2

Europe is in turmoil. The lands are fragmented into petty fiefs, the emperor struggles with the Pope, and the Holy Father declares that all those who go to liberate the Holy Land will be freed of their sins. Now is the time for greatness.

Increase your lands and fill your coffers, appoint vassals, battle traitors, introduce laws while interacting with hundreds of nobles, and create the most powerful dynasty of medieval Europe.
A beleaguered king will always have friends to support him. But beware, as your rule and realm may find trouble when a loyal vassal becomes a bitter rival. Stand ready, increase your prestige, and listen to the world whisper your name in awe.
Do you have what it takes to become a Crusader King?

Crusader Kings 2 is een "Grand Strategy" game. Niet te vergelijken met andere strategy spellen aangezien de scope van alles een stuk groter is. Je speelt in feite de hoofd van een dynasty. Niet het land zelf. Dit brengt een hoop RPG elementen met zich mee. Je characters ontwikkelen zich. Ze worden slimmer. Worden een dronkard. Krijgen kinderen. En zo voorts

Uiteindelijk moet je de macht van je dynasty zo groots mogelijk zien te maken. Dit kan je doen door middel van oorlogsvoering. Kruisvaarden en soortgelijken. Je zoon op de troon van een andere land zetten. Alles is toegestaan.

Toendertijd was het alleen niet mogelijk voor een koning om alles zelf te beheersen. Hierdoor zal je ook vassalen moeten hebben. Deze hebben op hun beurt ook hun eige agenda. Dus je moet ze te vriend zien te houden. Of ze uitschakelen. Opnieuw is alles mogelijk.

Het spel heeft een zeer hoog niveau aan detail. Je hebt je gebieden. Deze hebben hun eigen holdings waar een burgemeester, baron, of bischop de macht heeft. Een stad, barony, of temple respectivelijk. Deze hebben allemaal hun eige wetten. Eigen belastingen. Eigen levies. Deze hebben ook allemaal hun eige gebouwen die geupgrade moeten worden om zo de belastingen, fort niveau, en aantal manschappen te verhogen. Dit wordt langzaam automatisch gedaan door je vassalen die allemaal hun eigen belasting binnenkrijgen die ze vervolgens voor eigen doeleinde gebruiken. Je kan je eige geld hiervoor ook gebruiken maar dit is beter bedoelt voor de dingen waar een heerser zich wel mee bezig moet houden. Zoals oorlogs voering.

Het is lastig het allemaal uit te schrijven maar dit is veruit het beste spel dat Paradox Interactive ooit heeft uitgebracht. En ik raad het iedereen aan die geintereseert is in geschiedenis en strategy spellen die niet van het RTS soort zijn.
Atrevir
Atrevir
Sprite

Aantal berichten : 399
Registratiedatum : 24-01-12
Leeftijd : 31

http://atrevir.tumblr.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Crusader Kings II Empty Re: Crusader Kings II

Bericht  Pim18 wo jul 04, 2012 9:56 pm

Ik heb persoonlijk geprobeerd om de eerste crusader kings te spelen op mijn oude laptop.. Helaas ben ik het toen een beetje vergeten XD. Maar zodra ik het kan ga ik deze wel spelen :3
Pim18
Pim18
Agent

Aantal berichten : 584
Registratiedatum : 26-05-12
Leeftijd : 31

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

:: Skaia :: Game Grub

Permissies van dit forum: