Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Chrono Trigger

3 plaatsers

 :: Skaia :: Game Grub

Ga naar beneden

Chrono Trigger Empty Chrono Trigger

Bericht  Atrevir zo jan 29, 2012 11:58 pm

Chrono Trigger Chrono0512-610
Chrono Trigger (Japanese: クロノ・トリガー Hepburn: Kurono Torigā) is a role-playing video game developed and published by Square (now Square Enix) for the Super Nintendo Entertainment System in 1995. Chrono Trigger's development team included three designers that Square dubbed the "Dream Team": Hironobu Sakaguchi, the creator of Square's Final Fantasy series; Yuji Horii, a freelance designer and creator of Enix's popular Dragon Quest series; and Akira Toriyama, a freelance manga artist famed for his work with Dragon Quest and Dragon Ball. Kazuhiko Aoki produced the game, Masato Kato wrote most of the plot, while composer Yasunori Mitsuda scored most of the game before falling ill and deferring remaining tracks to Final Fantasy composer Nobuo Uematsu. The game's story follows a group of adventurers who travel through time to prevent a global catastrophe.

Chrono trigger is simpel gezegt. Een JRPG. En een verdomd goede. Het is gemaakt door de makers van de Final Fantasy, en Dragon Quest series. En dan ook nog eens de art van de maker van Dragon Ball. Hierdoor zal de art voor de mensen die DBZ en zo kennen, heel bekend over komen.

Maar, desondanks dat ze allemaal hun eige series en games al hebben. Hebben ze met Chrono Trigger een hele nieuwe product neergezet. Sterk verhaal, sterk design, goede gameplay. Het neemt echt all de beste punten van alle eerdere Square games, en voegt ze allemaal samen in een mooi pakketje. Het staat bekent als een van de beste videogame ooit.

Ik zal niets over het verhaal vertellen buiten dat je de apocalypse van je planeet moet voorkomen. En als dat niet lukt
Chrono Trigger The_Future_Refused_to_Change_by_LegacyCrono.img_assist_custom

Je speelt een character die "Chrono" heet. Je kan de naam zelf kiezen maar dat is zijn standaard naam. Naast Chrono krijg je ook nog een handvol aan companions met je mee die je in de loop van het spel allemaal ontmoet. Er zijn mogelijkheden om bepaalde companions wel, of niet te krijgen.

Het spel begint ook heel simpel. Je wordt gewoon wakker, en je gaat naar een fair toe in de stad vanwege het lange bestaan van vrede tussen de mensen, en monsters. Maar alles loopt mis op het moment dat je vriend "Lucca" haar tijd machine demonstreert en er een tijdgat te voorschijnkomt waarvan af het spel alle kanten op begint te gaan met het verhaal

Ook begin je het spel zonder toegang tot magie, maar na een tijd krijg je daar eindelijk toegang tot en zal elke character zijn eigen element hebben (buiten een character) Elke character heeft toegang tot magie buiten je robo companion. Ook kunnen je characters combo magic moves doen voor extreem hoge schades. (Dit is ook mogelijk met bepaalde standaard moves)

Naast de main plot, krijg je ook een hoop sidequest en sidestories. Ook hebben je companions ook allemaal character development in de loop van het spel. All deze dingen bepalen ook welke ending je krijgt. Chrono Trigger was een van de eerste spellen met meerdere endings in het spel. Je keuzes en acties bepalen of je de best, goede, of bad ending krijgt. Ook verandert het spel een beetje als je bepaalde companions bij je hebt, of niet.

Wat ook leuk om te vertellen is dat Homestuck gedeeltelijk beinvloed is door Chrono Trigger. Timeline shenanigans zijn een groot onderwerp in Chrono Trigger en Homestuck. En daarom zal je waarschijnlijk de hele feel en sfeer van Chrono trigger heerlijk vinden.

Chrono Trigger is uitgekomen voor de SNES, DS, PS1, PS netwerk in generaal, IOS, en computer via emulators. Hierdoor zal het door iedereen wel te spelen zijn. En dat raad ik ook aan ook! Want het is een verschrikkelijk goed spel en ik raad het elke persoon aan, zeker de mensen die homestuck lezen.
Atrevir
Atrevir
Sprite

Aantal berichten : 399
Registratiedatum : 24-01-12
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amsterdam, The Netherlands

http://atrevir.tumblr.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Chrono Trigger Empty Re: Chrono Trigger

Bericht  ludicrousLeatherback zo mei 27, 2012 8:14 am

ik heb dit spel al een hele lange tijd willen spelen, maar heb het vreemd genoeg nooit gespeeld. ik bedoel, DBZ + Final fantasy + tijdreizen moet een geweldig spel zijn...
weet je ik ga het eens spelen, bedankt Pleasant
ludicrousLeatherback
ludicrousLeatherback
Guardian

Aantal berichten : 1108
Registratiedatum : 05-05-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : groesbeek

Terug naar boven Ga naar beneden

Chrono Trigger Empty Re: Chrono Trigger

Bericht  Pim18 zo mei 27, 2012 8:30 am

Chrono Trigger staat bij mij op nummer 2 van mijn favoriete SNES RPG's lijst. Net achter Final Fantasy 6. De enige reden dat Final Fantasy 6 hoger staat is vanwege kefka.. Met andere woorden. Dit spel is een must play!
Pim18
Pim18
Agent

Aantal berichten : 584
Registratiedatum : 26-05-12
Leeftijd : 30
Woonplaats : Made

Terug naar boven Ga naar beneden

Chrono Trigger Empty Re: Chrono Trigger

Bericht  Atrevir ma mei 28, 2012 9:31 am

Blij dat er eindelijk mensen zijn die deze titel ook kennen haha. Mensen op thuisvast lijken het gewoon amper te kennen terwijl het toch een verdomd goede RPG is. Het combineert zoveel mooie story en gameplay elementen Apple
Atrevir
Atrevir
Sprite

Aantal berichten : 399
Registratiedatum : 24-01-12
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amsterdam, The Netherlands

http://atrevir.tumblr.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Chrono Trigger Empty Re: Chrono Trigger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 :: Skaia :: Game Grub

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum